دانستنی

گلهای کلاس پنجم من

کلاس پنجم دبستان دخترانه ی معینی بوشهر

دانستنی

 

     

آيا ماهيها مي خوابند ؟‌ ‌

 

آيا مي دانيد تعريف خواب  چيست ؟ 

 

تعريف خواب : وضعيت طبيعي و منظم استراحت براي جسم و مغز كه در خلال آن چشمها معمولا بسته مي شوند و طي آن يا هيچ حركت اختياري و تفكر آگاهانه اي وجود ندارد يا اگر دارد بسيار اندك است .

 

احتمالا  وقتي چنين تعريفي  از خواب مي كردند به فكر ماهي ها  نبودند  . 

هيچ يك از انواع ماهي ها پلك ندارند تا به هنگام خواب  آنرا ببندند و خيلي از ماهي ها هرگز از شنا كردن باز نمي ايستند .

 

خواب ماهي ها به خستگي  ما شباهت دارد . يعني ما چشمانمان باز است و بسياري از چيزها را مي بينيم ولي به خاطر نمي سپاريم ولي اگر يك اتفاق ناگهاني رخ دهد از جا مي پريم .

يعني ماهي ها همچنان كه در اب غوطه ورند از تكاپو دست مي كشند و به نظر مي رسد كه به خواب رفته اند ولي نسبت به خطرهائي كه تهديدشان مي كند كاملا هوشيارند و تمام شب را به حالت نيمه خواب و نيمه بيدار هستند . 



نظرات شما عزیزان:

سرکار خانم مرضیه عاشوری
ساعت16:17---8 آبان 1392
بسیار پسندیده بود

مريم بازياري
ساعت12:59---8 آبان 1392
بسيار عالي بودخانم يزداني

شکوفه عبدالهی
ساعت20:19---5 آبان 1392
وبلاگتون عالیه فقولا دست من خیلی وبلا گتون را دوست دارم.

شکوفه عبدالهی
ساعت20:18---5 آبان 1392
وبلاگتون عالیه فقولا دست من خیلی وبلا گتون را دوست دارم.

عسل مخبر
ساعت0:02---5 آبان 1392
سلام خانم یزدانی وبلا گتون عالیه برای درس ها خیلی به ما کمک می کنه

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 3 آبان 1392برچسب:,

] [ 22:25 ] [ آموزگار ]

[ ]